Blog kartářky Evy

aneb o co se s Vámi chci podělit

Výběr starších příspěvků:

Nevěra
Nevěra.

Lidé jsou nevěrní z několika důvodů, ve vztahu jsou nespokojeni, protože ho berou jako samozřejmost, o kterou se nemusí bát. Jiní lidé svého partnera nemilují, mají ho sice rádi, ale to pro dobré soužití nestačí. Také se to může stát z náhlého poblouznění, že úplně zapomenou na někoho, kdo pro ně tolik znamená.
Ať je to z jakýchkoli důvodů, po nevěře už nic není jako dřív, někteří nevěrníci ve svém chování najdou zalíbení, jiní se cítí provinile a vezme jim to jejich duševní klid. To zpravidla končí tak, že se musí o svoje trápení podělit s podváděnou osobou, což způsobí, že se zhroutí svět i jí.
Někdy se s tím dokáže daná dvojice vypořádat, ale změní ji to na celý život. Vztah už je jakoby opravovaný, není už bez pachuti zklamání a jen těžce si získává nevěrník důvěru druhého. Je to těžká věc, se kterou se ale denně setkáváme, v podstatně trpí celý trojúhelník. Někteří lidé prožijí mnoho let v naději, že se jejich partner vyváže ze svých závazků a bude žít s nimi i přesto, že je to málo pravděpodobné. Nechají se pořád a pořád chlácholit, že až bude vhodná chvíle, tak... Většinou to skončí tak, že přestanou být trpěliví a několikaletý vztah ukončí sami.
Je proto dobré si nevěru dobře rozmyslet, ale také vztah se zadaným člověkem, protože často jsou následky velmi bolestné a přetrvávají dlouho.

2013-12-11 17:28:39

Nahlédnutí do čínské medicíny - listopad
Nahlédnutí do čínské medicíny - listopad

V tomto měsíci bychom měli posilovat svoje plíce, jsou totiž náchylnější a můžeme na sobě pozorovat zhoršení dýchání, narušení sliznice, což může také způsobit přehnanou citlivost pokožky. Plíce zásobují tělo kyslíkem, při jeho nedostatku buňky odumírají, ale také odvádějí z těla oxid uhličitý a vodu.
Zatíženým smyslovým orgánem je čich, který souvisí s plícemi a tlustým střevem. Špatným dýcháním může dojít k oslabení čichu a nápor na sliznici nosu.
Pocit dechové tísně, záchvaty sípání při výdechu, kašel a dušení až po fialové rty nebo konečky prstů to jsou nejzjevnější příznaky bronchiálního astmatu. Bohužel astma postihuje poslední dobou čím dál více lidí.

Převládající emocí těchto orgánů je truchlivost, deprese a melancholické stavy.

Preventivní opatření a případná léčba:
Důležité jsou procházky na čerstvém vzduchu. Preventivně pijme čaj nebo tinkturu z echinacey. Na posílení imunity můžeme pít také čaj z lípy nebo šalvěje.
Při nachlazení a zánětech pomáhá čaj z kořene lékořice a ibišku, divizny nebo amerického jilmu. Také velmi pomáhá čaj s čerstvého zázvoru s medem a citrónem.

2013-11-11 20:55:24

Nahlédnutí do čínské medicíny - říjen
Nahlédnutí do čínské medicíny:

Každý měsíc bychom, podle čínské medicíny, měli věnovat zvýšenou pozornost nějakému svému orgánu, v měsíci Říjnu je to žaludek.
Každý den jej zatěžujeme stresy a různými strachy, které nás provází během našeho života, to zapříčiní pokles tvorby žaludečních šťáv, naopak vztek a agrese způsobuje její zvýšenou tvorbu. Oslabením tohoto orgánu, dáváme možnost, aby náš žaludek napadla bakterie Helicobacter pylori, která nám může způsobit žaludeční vředy. Není to sice jen stres, který oslabí náš žaludek, ale podílí se na tom velkou měrou. Další viníci jsou špatné stravování, nadměrné kouření, pití alkoholu, málo pohybu atd.
Problémy se většinou projeví bolestmi v horní nebo střední části břicha, pokud zvracíte, či Vás pálí žáha, může se jednat o zánět způsobený právě překyselením žaludku.
Ještě kolem roku 2000 se léčil žaludek, který byl napaden bakterii Helicobacter pylori, operativně. Dnes už se používají silná antibiotika, která zahubí onu přemnoženou bakterii.
Tyto problémy se nesmějí zanedbat, protože prasklý vřed, ať již v žaludku, tak i ve dvanácterníku, muže mít pro nás fatální následky.

Jak předcházet a léčit
Měli bychom se snažit jíst vyváženě, dostatek ovoce a zeleniny, alkohol pijme pro chuť a s mírou, omezme kouření nebo s ním úplně skončeme. Vyhýbejme se ostrým jídlům a pokud možno používejme čerstvé bylinky místo koření. Nepijme sycené nápoje, voda je všelék a ničím ji nenahradíme. Omezme pití kávy.
Jestliže už máme problémy, je dobré pít před jídlem šálek zeleného čaje.
Doporučuje se i čaj z amerického jilmu, lékořice, divizny a proskurníku.
Můžeme si udělat i masáž bříška citrónovým nebo fenyklovým olejem.

2013-09-27 20:41:40

Moje omyly
Moje omyly

Když jsem byla malá, žila jsem v domnění, že kluci a muži přemýšlejí jinak.
Připadalo mi, že jsou tajemnější a jejich přístup k životu jiný, brala jsem je jako autoritu, ať už to byl tatínek, dědeček nebo bratranec či spolužák.
Časem jsem zjistila, že jsou stejně zranitelní, jako my děvčata, a že i oni mají své touhy a podobné představy o životě jako my.
Také jsem si myslela, že čím je člověk starší, tím je chytřejší a má větší přehled.
S narůstajících věkem se moje domněnky, tak nějak vytratily.
Co se týká věku, je mi už dnes jasné, že moudrost je v životních zkušenostech, které ale každý člověk neumí využít, což je škoda. Někdy se s povzdechem dívám na lidi, kteří dělají dokola ty samé chyby a marně čekají, že se dostaví jiný výsledek.
S mylnými domněnkami a představami se jistě setkáváme všichni, někdy je procitnutí více, či méně nepříjemné.
Ať už se jedná o to, co k nám ostatní cítí, nebo o to, že když budeme mít někoho, nebo něco, přinese nám to štěstí. Kdysi jsem četla, že jsme osudem nejvíce potrestáni, když dostaneme právě to, co si přejeme.
Přeji Vám ať je vaše procitnutí z omylů co nejméně bolestné a co nejvíce poučné.

2013-09-01 19:48:25

Chřest je velmi zdravý
Chřest je velmi zdravý

Tuto rostlinu milovali již před více než pěti tisíci lety staří Číňané a Egypťané. Dnes se chřest pěstuje po celé Evropě a to i na našem území. Je ho několik druhů určených se konzumaci, nejčastější jsou bílý, zelený a fialový chřest. K pěstování je zapotřebí trpělivost, první výhonky se dají sklízet třetím rokem od vysazení. Vyžaduje slunce a nepotřebuje moc vody. Chřest je trvalá rostlina, takže se dá sklízet z vysazené rostliny po mnoho let.

Chřest nám může poskytnout mnoho prospěšných látek pro náš organizmus, jako je betakaroten - provitamin vitamin A, který je důležitý pro zdravý zrak, kůži, sliznice a je prevencí proti některým typům rakovinného bujení. Dále je zde vitamin E, C, vitaminy skupiny B, například thiamin (B1), riboflavin (B2), pyridoxin (B6), biotin (H), niacin (B3), kyselina pantotenová (B5) a kyseliny listové (B9). Také má v sobě i stopové prvky draslíku, zinku, fosforu, železa, jódu a sodíku.

Chřest se považoval v minulosti za účinné přírodní tonikum a afrodiziakum. Ale vzhledem k jeho blahodárným účinkům na zdraví lidského těla se může i nyní považovat za účinný prostředek ke zvýšení libida. Jeho obsah minerálu a vitamínů, je nám velmi prospěšný jak pro zdraví našeho těla, tak i ducha. Chřest je tedy možné považovat za jakýsi elixír mládí. Podporuje krvetvorbu, zdravý cévní systém, silné srdce, zásobování mozku a některé další orgány kyslíkem. Vitamíny skupiny B, betakarotenu a zinek pomáhají též udržovat naši krásu, přispívají ke zdraví našich vlasů, čistotě a pružnosti pleti a zpevňují nehty. Pro správné hormonální procesy v těle je důležitá kyselina listová a niacin, Ty jsou také důležité pro obnovu a omlazování buněk a krvetvorbu, ale i pro naši mentální kondici, zdravý spánek, schopnost soustředění, paměť a pevné nervy.
Dalším kladným hlediskem chřestu je velký obsah vlákniny, která prospívá našemu zažívání, a to i v případě, že má někdo problémy s ochablosti střev. Dále čistí organismus, působí močopudně a zbavuje tělo usazených škodlivin. Tyto účinky jsou důležité hlavně pro lidi trpící kožními problémy, ekzémem, akné, cukrovkou a jinými problémy spojenými s látkovou výměnou.

Je však třeba upozornit na to, že lidé trpící překyselením organismu (onemocněním dna), by se měli chřestu vyhnout, protože obsahuje vyšší hladiny purinu, který zvyšuje hladinu kyseliny močové v těle.

2013-06-01 14:42:54

Krást se nevyplácí
Krást se nevyplácí

Moje maminka chodí dvakrát týdně tatínkovi na hrob, bere to jako malý výlet, kde cestou potká nové lidi a vždy se s někým dá do řeči.
Na tatínkovi narozeniny nesla na hrob velkou kytici gerber, cestou se dala do řeči s paní, která ji líčila svůj příběh o své kytici pro manžela.
Nesla také svému zesnulému manželovi na hrob velkou kytici, která byla hezky nazdobená. Dala ji do vázy a radovala se, jak tam kytice hezky vypadá. Rozloučila se s manželem a pomalu odcházela. Najednou ji něco říkalo, aby se otočila, v tom spatřila muže ve vojenské uniformě kolem padesátky, jak bere onu kytici z manželova hrobu. Chtělo se ji křičet, ale ovládla se a vydala se za ním. Šla až k domu, do kterého muž vešel. Vklouzla za ním do vchodových dveří a sledovala kam půjde. Onen muž si to zamířil hned do prvních dveří v přízemí, mezi dveřmi gratuloval ženě, která ho vítala.
Paní si po chvilce dodala odvahy a zazvonila u tohoto bytu. Vyšla žena ve středním věku a z výrazu její tváře bylo vidět, že ji paní obtěžuje.
I přesto ze sebe vysypala větu
„Vy máte dnes oslavu a manžel Vám donesl květiny, že.“
Žena nevrle odpověděla „Co Vám je do toho?“
„ No jen tolik, ta kytice co jste teď dostala je moje, koupila jsem ji dnes ráno a před chvíli jsem ji dala manželovi na hrob, měl by totiž dnes 75. narozeniny.
Žena zbrunátněla a zabouchla dveře, co následovalo potom určitě stálo za ty tři stovky, co paní dala za onu kytku.
Za dveřmi bylo slyšet, jak žena na muže křičí něco ve smyslu „tobě je líto za mě dávat peníze, tak chodíš krást na hřbitov, ty jeden …“ Paní ještě slyšela křik zpoza otevřeného okna venku a měla radost, že zlo bylo potrestáno. Jen škoda, že to není častěji.

2013-04-30 22:05:20

Začíná jaro

Začíná jaro, a to provází u mnoha z nás pocit únavy, úzkosti a špatné nálady. V našem mozku jsou produkovány tzv. neurotransmitery, jako je např. serotonin, který hraje důležitou roli v tom, jak se každodenně cítíme. Mnoho lidí při snížené hladině serotoninu pociťuje ve zvýšené míře bolest, stres, depresi a úzkost. Naštěstí existuje mnoho přirozených způsobů, jak podpořit dobrou náladu tím, že svému tělu napomáháme vyprodukovat správné množství serotoninu.
Abychom si mohli užívat více jara, napíši vám osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i zlepšit náladu.

1. Dopřejte si dostatek odpočinku
Spánek poskytuje tělu příležitost k osvěžení a k přípravě na následující den. Nedostatek spánku naopak narušuje produkci hormonů a může být příčinou snížení množství serotoninu. Většina lidí potřebuje nejméně 7 hodin kvalitního spánku, aby se mohli cítit co nejlépe. Vytvářejte si podmínky pro dobrý noční odpočinek tím, že před spaním omezíte svou aktivitu a hodinu před usnutím ztlumíte světla. Také je dobré si hodinu před spánkem brát potravinové doplňky, obsahující vápník, hořčíku nebo tryptofanu abyste tím podpořili produkci melatoninu, který je vlastně noční formou serotoninu.

2. Cvičení zbavuje deprese
Pravidelné cvičení je jedním z nejsnadnějších způsobů, jak přirozeně podpořit tvorbu neurotransmiterů. Dokonce i lehké cvičení v podobě jógy nebo každodenní procházky bývá velmi účinné. Mnozí by se měli ujistit, že to s cvičením nepřehání, aby tak zabránili vyčerpávání složek, které provází naše dobré pocity. Vaším cílem by mělo být kolem 30 - 60 minut střední tělesné aktivity v průměru 3 - 5x týdně, ve kterých jsou vyváženě zastoupeny techniky stimulující srdce a zvyšující odolnost.

3. Pokuste se o vyvážený příjem potravy
Produkce neurotransmiterů, jako je serotonin, je závislá na stálém příjmu kvalitní výživy. Pravidelná, vyvážená jídla a svačiny poskytují vašemu mozku to, co potřebuje k dobrým pocitům. Dopřávejte svému tělu různorodá přírodní jídla, mezi něž patří čerstvé ovoce a zelenina. Vykliďte ze svého domova co nejvíce průmyslově zpracovaných a rafinovaných potravin. Pokuste se do každého jídla začlenit proteiny a tuky, abyste utlumili výkyvy hladin cukru v krvi, což napomáhá i k vyvážené produkci hormonů.

4. Zajistěte si dostatečný příjem zdravých tuků
Tuky jsou nezbytné pro zajištění produkce hormonů a neurotransmiterů. Bez adekvátního příjmu tuků je pro tělo nemožné vyprodukovat dostatek serotoninu. Nepodléhejte proto dietám, které se úplně vyhýbají tukům. Místo toho naopak vyhledávejte zdravé tuky, které vám budou přinášet dobré pocity.
Co je ale míněno jako zdravý tuk? Názory na to se často dost liší, ale nejlepší tuky mají svůj původ v přírodních zdrojích, bez dalšího zpracování. Mezi nejlepší volby patří olej z oliv a lněného semene. Dávejte přednost organickým olejům v neprůsvitných nádobách, které jsou označované jako „nerafinované“ nebo „lisované za studena“, protože ty bývají nejkvalitnější. Mezi další dobré volby patří máslo a kokosový olej, protože nasycený tuk pomáhá zužitkovat esenciální mastné kyseliny.

5. Užívejte vitamín B komplex.
Všechny vitamíny řady B jsou důležité pro získání energie a k produkci serotoninu. Tyto výživové doplňky jsou rychle využívány v případech stresové zátěže. Více vitamínu B můžete získat konzumací celozrnné stravy, zelené zeleniny a mléčných výrobků. Doporučují se i kvalitní potravinové doplňky, které vyrovnávají případné deficity, způsobené nevyváženou stravou. A protože všechny vitamíny ze skupiny B působí souběžně synergickým způsobem, je velmi vhodné si vybrat některý B komplex, který obsahuje optimální množství všech složek.

6. Nezapomínejte na vápník a hořčík
Jak vápník, tak i hořčík jsou důležité k produkci serotoninu, proto je důležité jich mít dostatek ve své stravě. Mezi dva přirozené způsoby, jak je získávat, patří mléčné produkty a ořechy.

7. Vyhýbejte se stimulantům a jiným chemikáliím
Cukr, kofein a alkohol vám dávají dočasný dobrý pocit, ale dalším postupem času tyto substance způsobují zvýšené odčerpávání toho, co váš mozek potřebuje k vyváženosti vašich nálad. Omezujte proto váš příjem cukru, kofeinu a alkoholu, jak je to jen možné. Jeden šálek kávy denně nebo sklenice červeného vína a občasný zákusek bývají zpravidla akceptovatelné, ale pokud máte sklon být jimi přitahováni, pak by bylo nejlepší se jim vyhýbat úplně. Je rovněž dobré se vyhýbat konzumaci umělých sladidel, protože se jedná o chemické substance, které překáží přirozeným hormonálním procesům v těle.

8. Vyhřívejte se na sluníčku
Sluneční světlo přirozeným způsobem stimuluje produkci serotoninu a dává tělu signál k zastavení produkce melatoninu, který si tělo tvořilo v noci. Tím, že si dopřejete dostatek přirozeného světla, podpoříte svou dobrou náladu a tvorbu životní energie.

Přeji Vám hodně krásných a šťastných dní

Zdroj: celostní medicina

2013-03-08 10:47:07

Novoroční předsevzetí
Novoroční předsevzetí

Na prahu nového roku většina z nás tak trochu bilancuje, co se v minulém roce událo, co jsme mohli udělat lépe, co nám kdo udělal, čeho jsme se dopustili sami na sobě. Tak trochu se zamýšlíme nad tím jestli jsme opravdu šťastní, jestli by nemohlo být lépe a co bychom mohli udělat proto, abychom byli šťastnější. Z této naší bilance plynou nová předsevzetí, změnit práci, zlepšit vztah nebo si najít nového partnera, či se z nějakého vztahu osvobodit. Dáváme si i méně závažná předsevzetí, třeba, že zhubneme, budeme zdravě jíst nebo pravidelně cvičit, vzdělávat se, lépe se kulturně vyžívat. atd. Je dobré si dávat předsevzetí, protože tímto nějak pracujeme a věříme i sami sobě.
Téměř vše v našem životě záleží na nás, jde o náš přístup k sobě i druhým a o naše myšlení. Myšlenky jsou mocné, to každý známe z vlastní zkušenostní a mnozí z knih „Tajemství“. Myšlenky není radno podceňovat, je zapotřebí mít na paměti, že vše co si myslíme, přejeme,se nám pravděpodobně vyplní, ať už nás to potěší, či nikoli. Myšlenky tedy mají velkou moc, a proto je dobré je neustále správně a pozitivně formulovat. Všichni můžeme v podstatě žít svůj život, tak jak si přejeme, chce to jen odvahu a lásku k sobě i druhým. Nečekejme, že někdo zařídí, abychom byli více spokojení, je to na nás. Změna v myšlení, bývá prvním krokem k dalším změnám k lepšímu. Nenechte se rozptyloval každodenními maličkostmi a nespouštějte oči z vašeho cíle. Věřte, že věci se mohou obrátit k lepšímu takřka ze dne na den. Něco můžete ztratit, ale na druhé straně se vám něco nového naskýtá. Mějte oči otevřené a dívejte se na to co přichází, ne na to co jste ztratili, jinak by se Vám mohlo stát, že nové věci a příležitosti neuvidíte. Především musíte věřit, že se něčeho lepšího dočkáte, protože si to zasloužíte.

2013-01-04 18:51:05

Tato stránka již byla zobrazena 25446x

Pozdrav na listopad

Milí návštěvníci, přátelé a příznivci,

máme Listopad, podzim je v plném proudu a my si zvykáme na chladnější počasí, plné mlh, kdy sluníčko vídáme jen spoře. Listopad má název odvozený od padání listí, které je v tuto roční dobu ve středoevropských přírodních podmínkách typické. Je to podzimní měsíc Štíra a Střelce. V letošním roce sníh přijde později, takže Martin si na sníh bude muset chvíli počkat.

Trocha pranostiky:

Na svatého Martina slunečno - dlouhá zima.

O Martině po ledu - o Vánocích po blátě.

Na svatého Martina bývá dobrá peřina.

Jaký listopad, takový březen.

Když dlouho listí nepadá, tuhá zima se přikrádá.

Když krtek v listopadu ryje, budou o vánocích létat komáři.

Hřímá-li v listopadu, bude dobrý rok.

Užívejte si listopadových dnů.

Přeji Vám mnoho krásných a dobře strávených dní,

Vaše kartářka Eva

listopad